satanindistortion

The Dark Knight Rises

Kategori: Allmänt

Oj oj oj, har verkligen inte haft tid att skriva senaste dagarna. Aja, som sagt lite om TDKR.

För att ha sett fram mot den här filmen i över ett år så har jag förvånansvärt lite att säga om den. Kanske för att jag bara tyckte den var jävligt bra, för det var den.

Trots att storyn spretar lite med olika trådar och många karaktärer så håller Nolan ihop det och knyter ihop det fantastiskt i slutet.

Jag hade ändå fått förhoppningar om att den skulle vara ÄNNU bättre än The Dark Knight, vilket egentligen är omöjligt. Visst den är mer storslagen, men inte bättre. Men som sagt, ändå jävligt bra.

Bane fungerar riktigt bra som fiende. Om jokern var en terrorist med psykopatiska drag så är Bane terroristernas terrorist. Jag gissar att många kommer störa sig på hans röst och sätt att prata, men jag tycker bara det gör karaktären mer speciell och bra.

Så jag skulle väl säga fyra av fem möjliga. Årets bästa film, det vågar jag säga redan nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: