satanindistortion

Att hata allt mänskligt liv

Kategori: Allmänt



Det här är det Svenska bandet This Gift Is A Curse. De har precis släppt sin debutskiva I, Guilt Bearer. Låt mig citera lite från recensionen i senaste Close-Up:

"Är titlar som "Inferno", "Head and Arms" eller "Att hata allt mänskligt liv"tänkta att framföras för människor som inte spänts fast vid britsar?"

"Utöver traditionell rocksättning tycks instrumentparken rymma piano, järnspett, en oljecistern och ett tunnelbanetåg med dåliga bromsar."

"Vokalisten Jonas Holmberg jobbar inom psykiatrin. Han har beskrivit This Gift Is A Curse som ett metafysiskt rum där han kan smeta ut sina känslor över väggarna likt blod, lera och tjära. Mycket mer behöver inte sägas om hur I, Guilt Bearer känns."

[8/10, John Palmér Jeppsson]

Fuck, jag älskar det här bandet innan jag ens har hört musiken. Och när jag väl drar på skivan så är det så jävla bra så jag dör. Rått, hårt, kallt, snabbt, ogästvänligt, ångestframkallande, klaustrofobiskt.

2012 års hittills bästa upptäckt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: