satanindistortion

Hen

Kategori: Allmänt

Jag träffade en tjej häromkvällen, yngre än mig, som tyckte att tjejer ska hålla sig till köket och killar bör ha skägg. Ett uppfriskande inlägg i genusdebatten.

En debatt som jag är så fruktansvärt trött på. Kan inte alla bara få vara som de vill och göra som de vill? Killar är killar och tjejer är tjejer, det är skillnad på könen men alla ska ha samma rättighter. Är det några konstigheter eller?

Och det här med "hen". Är det några mer än folk som jobbar med media och/eller twittrar som bryr sig? Är det överhuvudtaget någon mer som vet om den här diskussionen? Jag tror knappast min mamma vet vag jag menar om jag frågar var hon står i "hen-debatten."

OM jag nu ska ge min åsikt så var jag fientligt inställd till det först, men jag måste erkänna att det är väldigt smidigt att använda. När det SKA användas naturligtvis. Det handlar inte om att ta bort han och hon. Är det en kille man pratar om, då är det han. Är det en tjej, då är det hon. Men om man inte vet, DÅ är det faktiskt klockrent. Till exempel: Brevbäraren gav mig grannens post idag. Hen är en idiot".

Ja, inte det roligaste exemplet kanske, men det var det bästa jag kunde komma på just nu.

Så, nu sätter jag punkt för den här debatten. Kul att ni har varit engagerade och så, men nu får ni faktiskt hålla käften.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: