satanindistortion

Magazine <3

Kategori: Allmänt

Köpte senaste numret av Vagabond innan jag satte mig på tåget mot jobbet idag.

"25 tips om New York" hette det, självklart bara massa svindyra och lyxiga hotell, restauranger och krogar. Skriv om något kul för fan! Snacka om att befästa att resemagasin är glättiga och ytliga. Ironiskt nog avslutades tidningen med en krönika där skribenten ville besvara just den kritiken. Det gick dock inte så bra...
I morgon tänkte jag köpa första numret av Miss World, ett magasin som Per Holknekt och en kille till har startat. På tal om Holknekt förresten så la jag in en notis i tidningen i dag om att han och Lena Philipsson ska skiljas, tydligen ett av Sveriges mest omskrivna par, enligt TT Spektra. Jag hade inte en aning om att de var ihop? Känns som att Daniel och Viktoria tillhör de mer omskrivna paren...
Men i alla fall, Miss World alltså. Ett nytt magasin, som jag trodde var riktat mot tjejer, med tankte på titeln (inget fel på tjejtidningar alltså, men tillhör man inte målgruppen så gör man inte). Men det är det alltså inte, utan ett "unisexmagasin" (enligt redaktionen). Den verkar rätt schysst, framför allt måste man bli rätt impad av att de har fått ihop en coverstory med Lars Winnerbäck som annars inte är så pigg på att ställa upp på intervjuer. Kulturnyheterna på svt sågade dock tidningen rätt friskt, men det kunde man väl räknat med...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: