satanindistortion

The Newsroom

Kategori: Allmänt



Har PRECIS sett premiären av Aaron Sorkins nya serie The Newsroom. Har peppat som fan och haft skyhöga förväntningar. Och det var precis så jävla bra som jag hoppades det skulle vara!

SJUKT BRA!

Dialogen är blixtsnabb, ibland hänger man inte med och termer som "EP" slängs runt utan förklaring (jag gissar på executive producer). Men det är ovidkommande att man inte hänger med i varenda snabb ordlek som Sorkin har skrivt, den aura av intelligens som ligger över hela programmet är oslagbar.

Att använda en verklig händelse som ryggrad i storyn är klockrent och jag hoppas det återkommer i hela serien. När nyhetsredaktionen växlar upp för att hinna till deadline blir jag enagerad, när de är i en sändning som planeras i realtid sitter jag som på nålar, och när de väl är i hamn får jag en lycklig känsla i hela kroppen.

Det här är tv när det är som bäst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: