satanindistortion

Here comes the sun

Kategori: Allmänt

Jobbade i dag, vi gick ut och köpte kebab på lunchen och satte oss på taket på Corren-huset. Och SATAN så skönt det var i solen. Det var inte nån futtig vårdagssol utan riktig sommarvärme.

Och sen gick jag hem vid halv nio, och när jag klev ut genom dörren så var det fortfarande ljummet ute. När jag hade praktik i januari och februari och gick igenom den där dörren på eftermiddagarna så var det med vinterjacka på, och innan jag gick ut stod jag en sekund extra i varmluften från fläkten ovanför dörren, tog spjärn, öppnade dörren och kände hur minusgraderna trängde sig ända in i benmärgen.

Men i dag var det tvärtom, varmare ute än inne. Och den känslan är fan den bästa på hela året tror jag. Nu bestämmer jag att det är sommar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: