satanindistortion

Let the sky fall

Kategori: Allmänt

 
Såg Skyfall i går, och jävlar i min låda va bra den var. En stort steg fram från Quantum of solace som minst sagt kändes fisljummen...
 
Den största behållningen med Skyfall var i alla fall Javier Bardem. Han gör den bästa bondskurken efter Goldfinger. Gentlemannaaktig men ändå lika obehaglig som Heath Ledgers Jokern och fullständigt livsfarlig. Och som pricken över i har han en fysisk missbildning som gör karaktären till fem poäng av fem möjliga.
 
 
Det är ju jävligt svårt att sätta full pott på en film, men om vi säger så här: Gäller det bara Bondfilmer så är den 5/5, i relation till alla andra filmer 4/5.
 
Något annat jag såg jag häromdagen var en trailer till nyinspelningen av Carrie:
 
 
Carie är den enda film som verkligen, på riktigt, helt allvarlig SKRÄMT SKITEN ur mig. Jag såg den någon sommar när jag var mindre, SVT körde nån special med skräckfilmer varje natt under några veckor en sommar. Och jag som hade sommarlov satt uppe och kollade på en hel del av dem.
 
Men efter Carrie kunde jag inte sova. Alltså det är ju något man kan säga sådär, att en film va så läskig att man knappt kunde sova efteråt. Men jag kunde verkligen INTE sova efter att ha sett Carrie. Jag låg bara och sneglade mot dörren till mitt rum och det enda jag såg framför mig var Carrie, dränkt i blod. Och scenerna i slutet när hela huset håller på att rasa ner i marken och hennes psykotiskt kristna mamma desperat försöker klamra sig fast var som fastbrända på näthinnan.
 
Jag har inte sett filmen sen dess. Inte för att jag är rädd för att se den, mest för att jag tror att det kommer förstöra minnet av den. Typ "jamen det här va ju inte läskigt, varför var jag så rädd för den här?". Och det skulle bara vara tråkigt.
 
Men jag får väl ta och se nyinspelningen i alla fall. Man ser ju inte så mycket i den här trailern men det verkar lovande, och Chloe Grace Mortez var ju grym i Let the right one in.
 
Så bring it, Carrie!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: