satanindistortion

Teve

Kategori: Allmänt

En bra jävla tv-kväll i går.
 
Tyckte att Jonas Gardells serie "Tårka aldrig tårar utan handskar" var riktigt bra. Verkligen värd alla hyllningskörer i media och på twitter.
 
Det var snyggt gjort, bra skådespeleri och bra klippt. Drabbande, minst sagt.
 
Det är ju en historia jag, och förmodligen allmänheten, inte vet så mycket om. Det som slår mig mest är vilket vatten på kvarnen aids var (är) för religiösa människor som var övertygade om att homosexualitet är en sjukdom.
 
Ska bli kul att se de andra delarna, och det får nog bli att läsa boken med!
 
Sen var det säsongspremiär för Homeland, bara en vecka efter USA på Svt. Bra där, då kan man ju lika gärna kolla på tv! 
 
Har redan haft paneldiskussion på jobbet om premiären, jag tror vi kom fram till att det var riktigt bra. Kommer förhoppningsvis bli en lika spännande och välgjord säsong som första.
 
Sen kollade jag på senaste avsnittet av Dexter. Inte lika bra som första avsnittet av nya säsongen, men bra.
 
Måndag är onekligen bästa seriedagen, precis som i somras när det var True Blood och The Newsroom.
 
Nu sitter jag och glor på Project Nim på ettan, en oscarsnominerad dokumentär som förhoppningsvis är bra. Sen måste jag kolla på Jenny Strömstedts nya program som gick på fyran i går. Återföreningen med Nordpolen får bara inte missas!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: