satanindistortion

For broken words

Kategori: Allmänt

Lite nytt från två av Sveriges mer populära melodiska dödsmetallare:
 
 
 
Har tröttnat lite på Amon Amarths vikingasound, den senaste skivan lyssnade jag inte på särskilt många gånger. Dessutom finns bara den första plattan på Spotify. Ja jag vet, det är en sjukt dålig anledning att inte lyssna på musiken. Men det är ett hinder, tyvärr.
 
Hur som helst, även om jag blir lite trött på soundet i längden så tycker jag att det är en helt okej låt. Hårda refränger och en snygg refräng.
 
 
Och så Dark Tranquillitys nya låt For broken words, från kommande plattan Construct.
 
En snygg låt som bygger vidare på hur de har låtit på de senaste skivorna. Men jag saknar blastbeatsen lite. Ska bli spännande att höra skivan!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: