satanindistortion

Skivonsdag

Kategori: Allmänt

Vilken grym dag det har varit på skivfronten! Två av vårens mest emotsedda skivor på samma dag:
 
 
Har lyssnat igenom båda några gånger på jobbet i kväll.
 
Håkan kan jag inte jämföra med hans tidigare alster, men det finns några låtar som jag fastnade för direkt på den här skivan. Titelspåret förstås, Pistol och Fleetwod Mac-pastischen Du kan gå din egen väg. Och så den instrumentala kortisen Tänd strålkastarna som andas så mycket 80-tal att man rodnar.
 
Uncle Acid & The Deadbeats andra platta ska försöka leva upp till den fantastiska debuten Blood lust. Och nja, den är väl inte samma omedelbara hit-skiva. Men bra, och den lär växa ju mer man lyssnar.
 
Var på Bengans och slog till på några vinyler i dag med:
 
Nya singeln från Norrköpingsbandet Dead Soul, plus Cult of Lunas Vertikal.
 
På lördag är det Record store day! Om jag inte hade annat för mig skulle jag åka in till Bengans och titta på Dead Soul, Skogen brinner och Daniel Gilbert. Det får bli en del vinyllyssnande under dagen i alla fall, jag stödjer sveriges skivnasare så det räcker till vardags ändå...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: