satanindistortion

Allt faller

Kategori: Allmänt

Fan va bra "Allt faller" var!
 
 
Redan när jag hörde att Schyffert, Gardell och Rheborg jobbade på en serie ihop blev jag sjukt sugen på att se vad det skulle bli för något. Den senaste tiden har peppen varit stor och då är ju alltid risken att förväntningarna är FÖR höga och besvikelsen är ett faktum.
 
Men efter de första två avsnitten är jag snarare positivt överraskad. Det håller ju! Efter första avsnittet av "Kontoret" var känslan ungefär "Njaaa det var inte så bra. Eller fan, Henrik Dorsin är ju rolig. Jo, det var nog lite bra".
 
Rent självbedrägeri. Det behövs verkligen inte här, "Allt faller" var bättre än jag förväntade mig.
 
Jag älskar mörkret. Jag älskar gråskalan hela programmet ligger inbäddat i. Jag älskar metahumorn och bakom kulisserna-sekvenserna i Stockholms nöjessfär.
 
Men framför allt älskar jag att det här är något helt annat än den svennebanan-solsidan-humor som fyran brukar bjuda på. Det är helt otroligt att de sänder en sådan här serie egentligen, det här borde hört hemma på SVT. Vågat av TV4, kudos!
 
Det märktes på twitter redan under sändningen att "Allt faller" är en vattendelare mellan de som "inte fattar vad som är så roligt" och de som hyllar programmet.
 
Och absolut, ni som inte fattar behöver inte göra det. Vi andra njuter av vårens bästa svenska tv-serie.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: