satanindistortion

Murvelfilmer

Kategori: Allmänt

Jag älskar filmer och serier som handlar om journalister. Det är kanske inte så konstigt eftersom jag jobbar som journalist. Det handlar väl om att hitta inspiration och till och med tips.
 
"Almost Famous" är en av mina favoritfilmer och största inspirationskällor till att bli journalist. Fredrik Virtanen utsåg den också till värdens bästa murvelfilm.
 
"The Newsroom" fick mycket dålig kritik i USA men jag älskade serien. Bara att höra tugget i nyhetsplanerandet och se de tvära kasten när Will McAvoy sitter i sändning och något oväntat händer.
 
Och en film kan till och med bli bättre om den utspelar sig på en tidningsredaktion. "Djävulen bär Prada" är vad man otidsenligt skulle kunna kalla en chickflick som handlar om: 90% kärleksdrama, 8% en jobbig chef, 2% tidningsproduktion. Men de där två procenten räcker för att det ska bli en bra film i min bok.
 
Och häromdagen hände det igen, när jag såg på "Men at work" på sexan. Tyckte det var en högst medioker komediserie när jag såg den första gången, det var lite kul att se Danny Masterson från "That 70's show" bara. Men så fattade jag att de jobbar på ett magasin, och jo då, det blev plötsligt lite bättre.
 
 
Funderar på att tanka ner hela första säsongen och dra igenom...
 
Ja det var bara det jag ville säga. HÄÄJ!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: