satanindistortion

Tv om tv

Kategori: Allmänt

 Vid två  i dag är det premiär för Fredrik Virtanens nya program på aftonbladet.se "Tv-domarna". I första avsnittet gästar Eva Hamilton och Fredrik Wikingsson.
 
Tv om tv. Kan det vara något? Jag är lite tveksam, sån här metaunderhållning blir sällan bra. Det finns en podcast som heter "En podcast om en podcast" som jag knappt orkade med tio minuter av när jag lyssnade på första avsnittet. Så fruktansvärt tråkigt att höra två personer prata om en podcast man precis har lyssnat på. 
 
Men det här kan väl kanske bli bättre i alla fall, särskilt om det är några intressanta gäster (som Fredrik Wikingsson).
 
Annars går jag mest och peppar för Cult of Lunas skivsläpp på fredag. Vertigo har fått 9/10 i Close Up, 5/5 i Gaffa och i dag fick den 4/5 av Fredrik Strage i DN. Jag saxar lite från recensionen:
"Mest fascinerande blir det när Cult of Luna går från det eklektiska till det schizofrena i den arton minuter långa "Vicarius redemption" som (förutom ursinnigt mangel) inkluderar migränknastrig industri, fragment av powerballad och ett dubstepbeat som öppnar en ångande nattklubb mitt i den frostiga dystopin."
 
Arton minuter! Arton! Det här kommer vara en episk skiva!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: