satanindistortion

Skivnytt

Kategori: Allmänt

 
Sibille Attar - Sleepyhead
 
Fyra av den här skivans tio låtar har legat ute som singlar och EP's förut. Låtar som Come Night, The Day och Alcoholics har trissat upp förväntningarna ordentligt inför det här skivsläppet. Och det är skönt att kunna säga att resten av skivan låter precis lika bra.
 
Riktigt bra indiepop, bitvis avskalad och bitvis med stora arrangemang. Man måste älska Sibilles speciella röst också.
 
Existerar uttrycket noir-pop? Jag uppfinner det i annat fall och applicerar det på To turn half blue som tillsammans med Hotel room är skivans bästa låt.
 
4/5
 
 
 
Hardcore Superstar - C'mon take on me
 
Jag har alltid gillat Hardcore Superstar. Sedan den självbetitlade skivan 2005 har de lyckats pumpa ut ett gäng skivor med otroligt många hits. När de släppte en samlingskiva härom året var det en imponerande samling, från tidiga Someone special, via nystarten We don't celebrate sundays, till nya partydängan Last call for alcohol. När jag skrev om senaste skivan Split your lip så undrade jag - om jag inte missminner mig - när den här framgångssagan skulle ta slut. Hur många bra skivor kan ett band göra egentligen?
 
Kanske är vi där nu, för C'mon take on me imponerar inte på mig ett dugg. Det är väl inte jättedåligt, men det är verkligen inte lika bra som tidigare nämnda alster. Problemet är att inget sticker ut från den här soppan, jag saknar en riktig hit.
 
Det är One more minute som med sin allsångsvänliga refräng utmärker sig lite, sen är det mest en jämtjock skara låtar.
 
Hardcore Superstar är ett liveband och det är förmodligen så man ska uppleva den här skivan. Men just nu så längtar jag mest tillbaka till de gamla skivorna. Bättre lycka nästa gång!
 
2/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: