satanindistortion

#jerseyswag

Kategori: Allmänt

Lite bilder från Bruce Springsteen i går:
 
 
Jag var ju lite orolig för att jag inte skulle känna igen de flesta låtarna. Men jag lyssnade in mig rätt mycket den senaste veckan och dessutom körde han ju en grym setlist, så min oro var ganska obefogad.
 
Hela Born in the USA blev kvällens överraskning. Ett riktigt starkt parti i mitten av konserten, med några av kvällens bästa låtar. Stark inledning med The promised land också.
 
Och så det här: Waiting on a sunny day, The rising, Radio nowhere, Badlands, Thunder road. Ett vant Springsteenfan fnyser kanske åt det partiet men personligen var det några av de låtar jag ville höra allra mest, på raken! Helvete vad bra!
 
Vad saknades då? Jungleland! Jag hade verkligen räknat med att de skulle spela den och det kändes lite surt att inte få höra den. Hade inte blivit ledsen av att få höra Backstreets eller The River heller.
 
Och jag hade alltså sittplats för första gången sen Kiss i Globen 1999. Det funkade, även om det var jävligt långt till scenen. Att titta på själva scenen gav tyvärr inte så mycket, tur att det fanns fyra skärmar som hjälpmedel. Ljudet var i alla fall helt okej, vilket är det viktigaste.
 
Men nästa gång får det bli ståplats. För fler gånger blir det! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: