satanindistortion

Ny musik!

Kategori: Allmänt

Lite ny musik jag lyssnar på för tillfället:
 
 
Queens of the stone age - ...like clockwork. Jag har inte lyssnat jättemycket på Josh Homme och kompani men de har en del riktigt bra låtar. Speciellt sound på den här skivan, men det finns några guldkorn. Släpps tredje juni tror jag, finns på piratebay för den som vill.
 
 
Alice in Chains - The devil put the dinsaurs here. AiC's förra skiva Black gives way to blue är den enda grunge-skiva jag någonsin har gillat. Känns osannolikt att uppföljaren kommer att toppa den plattan, men titeln och skivomslaget är underbara! Finns på Spotify nu.
 
 
The National - Trouble will find me. Jag hade inte hört talas om The National förrens hype-maskinen satte igång inför det här skivsläppet. När Oskar dessutom beskrev dem som ett deppigare Deportees gick jag förstås igång på alla cylindrar. Intrycket är positivt efter en första genomlyssning. Ligger också på Spotify nu.
 
 
Airbourne - Black dog barking. Airbournes första platta håller jag som en grymt bra rockskiva. Men det hördes också att de är ett sånt band som kommer att låta likadan på alla kommande skivor. Andra skivan har jag knappt lyssnat på, men jag ska ge tredje fullängdaren en chans.
 
Lyssna också på Ghost's cover på Depeche Modes Waiting for the night. En grymt bra låt, som jag tycker Ghost gör rättvisa. I reportaget i SRM beskrevs låten som ett misslyckande som aldrig skulle få se dagens ljus, men sen hamnade den ändå på japan-versionen. Inte mig emot!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: