satanindistortion

SD's bruna situation

Kategori: Allmänt

Ja hörni, SD's shitstorm i dag. Oj oj oj, det finns så mycket att säga.
 
Jag intervjuade Markus Wiechel, ordförande för SD i Norrköping om det i dag. Han är den som står på plats att ta över Erik Almqvists plats i riksdagen om han hoppar av. Det blev en hyfsad intervju som går att läsa i morgondagens tidning, men det mest intressanta var att han inte hade bemödat sig att se klippet. Och jag pratade med två av hans partikamrater i Norrköping innan, de hade inte heller sett det och visste inte ens vad jag pratade om. 
 
Visst, det var på förmiddagen men va fan. Borde det inte ligga i deras intresse att veta om att en av deras partitoppar sitter riktigt brunt till?
 
Och själva videon, ja vad ska man säga om den som inte är sagt. Vilka jävla idioter. Om du inte har sett den, gå in på expressen.se och gör det. 
 
Och det gör mig så förbannad att Almqvist står på presskonferensen och skyller på att han var full, han hade varit under press, han hade blvit hotad, han mådde dåligt. SOM OM HAN VAR NÅT JÄVLA OFFER!?
 
 
Sen måste jag kommentera det journalistiska arbetet. Jag har klagat en del på Expressen i mina dagar, det ska GUDARNA VETA. Men jag har fått mer resptekt för dem senaste tiden och med den här storyn så är det bara att ta av hatten och bocka och buga.
 
Det här är fan journalistik när den är som bäst! För det första är ju den stora frågan hur de har fått tag på filmen. Det lär ju vara någon ur partiet som har läckt den, men vem?
 
Och upplägget. Först går de ut med att de har vittnesuppgifter på att Almqvist ska ha sagt de här sakerna och filmar en intervju med honom där han blånekar. Och sen, dagen efter så bara PANG: videobevis. Helt underbart. Jag vill ju gärna tro att de har haft videon hela tiden och haft så jävla mycket is i magen att de lägger upp det såhär och väntar med att publicera den. Kanske, kanske inte.
 
Hursomhelst, KUDOS Expressen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: