satanindistortion

Springsteen fever

Kategori: Allmänt

DET VA VÄRST vilket stillestånd det har varit här den senaste veckan.
 
Antagligen för att jag mest har jobbat, lyssnat på en massa podcasts och inte så mycket musik.
 
Men nu är det Bruce-uppladdning som gäller en vecka framöver.
 
 
På lördag nästa vecka är det alltså Springsteen-premiär för min del. Det är väl så att man bör ha sett honom någon gång så det är bäst att passa på. Det blir för övrigt första gången sedan 1999 jag har sittplats på en konsert, men det kanske går åt under Bossens maratonspelningar.
 
Jag kan inte påstå att jag är särskilt inlyssnad på hans musik, känner bara till hitsen. Men med lite hjälp från goda vänner så blir det råplugg den här veckan. Oskar bjöd på en spotifylista från andra spelningen på Ullevi förra året (med de hyllningarna som följde efter den konserten känns det ju som att man borde varit där, men aja, det här blir nog lika bra).
 
Och så fick jag en best-of-lista från Daniel:
 
 
Har lyssnat igenom merparten av den, och visst finns det en hel del bra låtar som jag inte hade hört innan.
 
Det värsta är väl att man inte vet vad man ska förvänta sig, han ändrar ju setlist till varje spelning. Men som sagt, det kommer nog bli kanon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: