satanindistortion

Jesus i betong

Kategori: Allmänt

Jag köper sällan musik digitalt. Ska jag köpa en skiva vill jag ha den fysiskt (på vinyl förstås), för att kunna ta och titta på den, och ställa den i samlingen. Annars kan jag lika gärna lyssna på Spotify.

Men jag slog ändå till på In Solitudes nya singel idag, den verkar inte släppas på Spotify och 18 spänn är den ju värd. (Det optimala hade förstås varit att köpa den fysiska sjutummaren men nu har jag ingen möjlighet att lyssna på vinyl för tillfället).
Lavender är en fruktansvärt bra låt. Har hört fyra av låtarna inför skivsläppet på fredag och det här måste vara den bästa hittills.
 
B-sidan är också intressant, en cover på Jesus i betong av gamla punkbandet Cortex, aktiva under åttiotalet med Freddie Wadling som frontfigur.
 
 
Bra låt i orgingal, minst lika bra av In Solitude! Rekommenderar ett köp på iTunes för en dos bra rock!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: