satanindistortion

Hail to the king

Kategori: Allmänt

Lyssnar lite smått på Avenged Sevenfolds nya platta Hail to the king
 
Det är ett band jag har lyssnat en del på och har sett tre (!) gånger. Två gånger som förband till Maiden och en gång på Metaltown. Ett sånt där band som jag inte skulle nämna som ett av mina favoritband, men som är helt okej när jag väl lyssnar på dem.
 
Är det något man dock inte kan prisa Avenged Sevenfold för så är det snygga skivomslag:
 
 
Idéfattigdomen som framträder när man jämför skiva nummer två och fyra måste vara episk.
 
Hur som helst är väl musiken det viktigaste, och det lilla jag hittils har hört av nya skivan är bra. Det känns som att bandet blickar tillbaka och inspireras av gammal klassisk hårdrock mer än någonsin, och tar ett kliv bort från emo-stämpeln som har hängt med länge.
 
Sad but true-känslan i versen till This means war är nästan parodisk och i titelspårets refräng ringer powermetal-varningsklockorna.
 
En skiva som är värd att lyssna mer på!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: