satanindistortion

Har Winnerbäck blivit kristen?

Kategori: Allmänt

 
Satt i bilen och slog på radion precis lagom för att höra premiären av Lars Winnerbäcks nya singel Utkast till ett brev.
 
En riktigt bra låt som låter Winnerbäcksk, en naturlig fortsättning på senaste skivan.
 
La märke till textraden (på ett ungefär) "Jag finner förtröstan i jesus och den helige ande". Har han gått och blivit kristen, Lasse? Antagligen inte, jag borde veta att låttexter inte behöver vara grundade i verkligheten, med tanke på hur många band som sjunger om satan utan att vara satanister.
 
Låten släpps digitalt på lördag men ska finnas på Musikguiden i P3:s hemsida till dess (även om jag inte hittar den där just nu).
 
Skivan kommer om en månad och heter Hosianna (religiös referens där med förresten!). Själv ser jag mest fram mot att höra studioversionen på låten han inledde förra årets konserter med: Jag var och köpte en kostym. En långsam och suggestiv låt om att köpa en kostym till sin egen begravning. Kunde varit Thåström som hade gjort den.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: