satanindistortion

Jeff

Kategori: Allmänt

 
Jag kollade twitter en sista gång innan jag skulle sova i går kväll och möttes av nyheten att Jeff Hanneman gått bort.
 
Fruktasvärt tråkigt! Gary Holt har varit en bra vikarie för Jeff i Slayer de senaste åren men jag trodde nog att Jeff skulle vara tillbaka ganska snart.
 
Han läggs till den digra listan med musiker som har dött i förtid. Och kanske med de märkligaste omständigheterna. Han låg alltså och badade och drack öl när han blev biten av en spindel, blev drabbad av en köttätande bakterie till följd av bettet och när han nu dog av leversvikt så antar jag att det hade med sjukdomen att göra.
 
Det är helt sjukt vilka vändningar livet kan ta.
 
Frågan är vad som händer med Slayer nu. Jeff är borta och Dave Lombardo verkar vara helt ute ur leken han med. Bilden av att Kerry King är en original douchebag känns helt cementerad. Dels efter Daves beskrivning i hur han styr i bandets pengar, dels efter att ha läst en intervju där han inte verkade vara särskilt engagerad i Jeff's tillfrisknande utan sa mer "kommer han tillbaka så gör han, annars får Gary spela vidare". 
 
Det känns som att Slayers bandmedlemmar har varit affärspartners mer än kompisar det senaste decenniet. Och jag tror inte att det kommer hända, men det känns som att det är dags att släppa ut den sista skivan och call it a day.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: