satanindistortion

Tro og kraft

Kategori: Allmänt

 
Nu kan man förhandslyssna på Satyicons nya självbetitlade platta på Close Up's hemsida.
 
Jag hann lyssna på typ halva skivan innan spelaren dog. Oklart om det berodde på min knackiga internetuppkoppling eller själva spelaren. Hur som helst orkade jag inte ladda om sidan (den ansträngningen!) utan bestämde mig för att halva skivan räckte gott på förhand, jag sparar resten till den riktiga releasen den nionde.
 
Det jag hörde var i alla fall bra, och på många sätt ganska ovanligt för Satyricon. Bland annat Phoenix med ren sång. Ett ganska tråkigt intro också, men annars verkar det lovande! Första låten Tro og kraft är (uppenbarligen) på norska och det är alltid lika schysst.
 
Det är inte bara Watain som släpper en nytänkande black-skiva den här hösten. Kul!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: