satanindistortion

Kentfavoriter

Kategori: Allmänt

Kulturredaktionen gjorde en lista i tidningen inför dagens Kentkonsert i Norrköping, med sina sju favoritlåtar. Och jag ska väl inte vara sämre, svårt att välja men här kommer de, utan inbördes ordning:

1. "Nihilisten". Ett sönderdistat gitarriff och textraden "Det går över, det går över, det går aldrig över". Hårt.

2. "Gravitation". Perfekt låtuppbyggnad. En snygg melodi går över i en riffig refräng, allt med den perfekta krossade-kärlek-texten.

3. "Töntarna". Det är något med de industiella syntharna och Jocke Bergs svävande sång som är helt trollbindande.

4. "Utan dina andetag". Den ultimata kärleksballaden helt enkelt.

5. "Dom andra". Sjukt snyggt när gitarren kommer in i början. "En ensam kvinna söker man, svar till hjärtat talar sant. En pessimist i sitt livs form, jag vädrar blod det luktar sorg". Vad betyder det? Jag har ingen aning, men jag älskar det!

6. "Tänd på". Det bästa spåret från nya skivan. Drivet i refrängen luktar arenarock så det bara skriker om det.

7. "Socker". Den ultimata ångestlåten. "För sex, musik och våld var det vackraste som hänt mig". Svartare än så blir det inte.

Ja där va de. Skulle kunna lägga till lite fler, men ska man hålla sig till sju så ska man...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: