satanindistortion

Krönika

Kategori: Allmänt

Krönika publicerad i Extra 5/10
 

Jag såg ett inlägg på facebook häromdagen. Ni vet ett sånt där inlägg som man inte vill ha men får ändå, som en helt främmande person har skrivit till exempelvis ett företag. Anders skriver ett ironiskt inlägg till sin mobiloperatör och tackar dem för deras komplicerade abonnemang som lurar pengar av hederligt folk. 5 000 likes. Jonny skriver till någon snabbmatskedja där han fick vänta i en kvart på maten som var kall när han fick den och gav hela hans familj en släng magsjuka. 10 000 likes.

Ett sånt inlägg. Nu var det en kvinna som skrev till Socialdemokraterna. Hon tyckte det var för jävligt att sossarna vill tillåta att moskén i Fittja gör böneutrop några minuter i veckan (”Detta är ett hån och diskriminering mot alla ickemuslimer i detta kristna land”). Nu styr visserligen sossarna i Botkyrka men de enda som satte sig emot förslaget var Kristdemokraterna, så jag kan tycka att det är lite taskigt att bara anklaga Socialdemokraterna. 

Hur som helst, kvinnans inlägg var uppe i drygt 40 000 likes och kommentatorsfältet fylldes givetvis snabbare än vinden, av både för- och motröster. Någon påpekade att vi har religionsfrihet i Sverige, någon som började varje mening med stor bokstav tyckte att invandrarna ska lära sig svenska ordentligt. 

Själv skriver jag för att jag har något annat att klaga på: de förbannade klockspelen som Svenska Kyrkan envisas med att störa oss med. Ni som bor nära en kyrka vet vad jag pratar om. Varenda söndag när man ligger bakis i sängen med en öken i munnen och ett huvud som dunkar i otakt så blir man väckt av oljudet. Varje gång någon ska döpas, giftas eller begravas plingar det utav helvete från kyrktornen.

Jag är inte troende och vill minsann inte bli påtvingad något kristet klockspel! Hur kan Socialdemokraterna tillåta något sånt här, det vill jag veta.

Jag antar att det bara är att bita ihop och acceptera att det är såhär. Som Glenn Hysén sa: De e röva. Ha d gott.

 

Kommentarer

  • Erika säger:

    Bra skrivet! Awesome avslut:)

    Svar: Tack! Kul att höra! :)
    satanindistortion.blogg.se

    2012-10-06 | 15:23:17

Kommentera inlägget här: