satanindistortion

Widerstedt-gate

Kategori: Allmänt

Fick nys om det här på jobbet.
 
Det första jag funderar på är vad som har hänt med kvällspressen? Aftonbladet och Expressen borde vara som iglar över det här, men inte ett pip. Snarare är det flashback som förstås redan har en diskussion i full gång.
 
Det är ju jävligt häftigt alltså, det är det. Redan från början har man haft känslan av att hon kanske egentligen är skitsmart och vet precis hur man gör för att få uppmärksamhet. Men hon har vekligen lyckats.
 
Även om det kan verka lite flummigt med ett sånt här projekt så måste jag beundra engagemanget, hur hon har gått upp totalt i rollen.
 
Och vad vill hon med allt det här? Hon skriver själv att hon skräms av dagens ideal och i stället för att skapa en blogg med hatiska inlägg så blev hon en del av den världen. Hon skriver att hon har fått människor att vakna upp och reflektera.
 
Vakna upp och reflektera vet jag inte. Men nåt har hon definitivt rört upp.
 
Jag drog paraleller till Joaquin Phoenix. Han blev ju plöstsligt helskum när han dök upp i helskägg hos Letterman och sa att han skulle sluta göra film och göra en hiphop-karriär i stället. Det visade sig vara ett filmprojekt alltihop och mynnade ut i dokumentären I'm still here.
 
Man kan också likna det med tjejen som låtsades vara mentalvårdspatient som ett konstfacksprojekt. Det skapade i alla fall ett riktigt rabalder.
 
Men jag får en lite annan känsla av det här. Joaquin Phoenix var ju normal först, sen blev han konstig. Men Hanna Widerstedt har varit likadan sen första gången man såg henne på youtube. Och sen såg man henne i Big brother, skvallerpress och ihop med Jockieboi.
 
Och så får man reda på att hon i princip inte har funnits. Det är inte så att jag känner mig lurad, men det känns lite... Skumt.
 
Men, som sagt. Jävligt häftigt. Vilket engagemang!
 

Kommentarer

  • Fria-Katalogen säger:

    Först hatad, sedan beundrad? Bara jag som inte förstår varför?

    2012-10-09 | 10:30:06
    Bloggadress: http://fria-katalogen.se

Kommentera inlägget här: