satanindistortion

10 x Maiden

Kategori: Allmänt

 
Igår firade jag jubileum. Tio konserter med Iron Maiden närmre bestämt.
 
Malmöspelningen bjöd på bättre ljud och sämre publik än i Hamburg. Allt som allt en grym kväll, men jag tror definitivt att konserten i Friends arena på lördag kommer att toppa den här. Det kommer bli en femplusskväll!
 
Om inte annat är det starten på ytterligare tio Maiden-konserter jag kommer att se...
 
På eftermiddagen innan spelningen hade några eldsjälar arrangerat en spelning med Paul Di'Anno inne i stan, som vi tittade på i nån halvtimma. En sorglig syn tyvärr. Han ser så jävla sliten ut, som en gammal kåkfarare. När han inte hastar fram texterna eller presenterar fel låt hänger han på mickstativet och ser ut som att han ska falla ihop när som helst. Och mellan låtarna är det inte mycket bättre, först är det ljudteknikern som han ska slå ihjäl om han inte höjer micken, sen är det nån i publiken som får en liknande svada av nån anledning.
 
Okej jag ska inte totalt såga honom vid fotknölarna. Men jag hade klarat mig utan den konsertupplevelsen.
 
Planerar lite för nästa konsert efter Maiden, det lär bli Watain i Uppsala den 24 augusti. De har lovat att det ska bli en show utan dess like, dessutom supportar In Solitude (som också har ny skiva på gång). Det kommer att bli en grym kväll det med!
 
Är för övrigt sjukt sugen på att höra nya skivan efter att ha läst intervjun i senaste Close Up.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: