satanindistortion

Serieberoende

Kategori: Allmänt

Rekommenderar dokumentären "Beroende av tv-serier" på SVT Play. Titeln skvallrar väl om vad den handlar om, den fokuserar både på publiken och skaparna av de största amerikanska tv-serierna och vad som gör dem så beroendeframkallande.
 
Kommer att tänka på ett av avsnitten i den fantastiska komediserien Portlandia där Carrie och Fred blir beroende av "Battlestar Galactica". Själv kan jag känna igen mig i det där att man blir helt fast i en serie och tycker att man känner karaktärerna personligen.
 
Just nu är det Dexter, True Blood och How I met your mother som gäller för min del. Men årets kanske mest efterlängtade seriestart är 29 september när tredje säsongen av Homeland börjar.
 
Och så finns det ju alltid serier jag vill se som jag inte har sett än. West wing, Sopranos, The Walking Dead och Mad Men till exempel.
 
Det gäller bara att hitta tiden till det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: