satanindistortion

Festivalpremiären spårar ur

Kategori: Allmänt

I dag öppnade Bråvalla för campingbesökarna och imorgon börjar själva festivalen. Tyvärr inte utan lite smolk i bägaren. Och jag pratar inte om regnvädret eller att Earl Sweatshirt har ställt in, utan den otroligt otajmade spårvagnsstrejken.
 
Redan på den första presskonferensen ute på festivalområdet i höstas var det en av sakerna som FKP Skorpio presentererade: Utmärkta kommunikationer till festivalen, dessutom helt gratis för alla med festivalbiljett. Bra arrangerat och dessutom en nödvändighet när festivalen ligger en bit utanför stan.
 
 
Jag tycker det är jättebra med strejker, men den här gör onekligen saker och ting betydligt jobbigare vad gäller att åka till Bråvalla. Särskilt för alla som jag som tänker åka dit och hem varje dag istället för att campa.
 
Jag håller alla tummar jag kan för att strejken löser sig ikväll eller imorgon förmiddag. Annars finns det andra sätt att ta sig till festivalen, bland annat extrabussar som FKP Skorpio har satt in. För den orimliga summan 59 kronor per resa, förvisso. Tråkigt när de har lovat gratis kommunikationer och det slutar med att man får betala över hundralappen per dag bara för att ta sig till och från festivalområdet.
 
Annars är det en promenad på fem kilometer som gäller, alternativt en landsortsbuss som går förbi området, dock inte särskilt ofta.
 
Jag hoppas på att det här blir det enda negativa med Bråvallas premiär.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: