satanindistortion

Mot Hamburg!

Kategori: Allmänt

Året var förmodligen 2000 eller 2001. Jag fyllde år och fick Iron Maidens samlingsplatta "The best of the beast". Direkt efter morgonens presentöppning åkte skivan in i steron. Jag tryckte på play, och...
 
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short..."
 
Sekunderna senare BRISERAR "The number of the beast" och jag var hooked på världens bästa band.
 
 
I morgon bär det av mot Tyskland och Hamburg för min nionde konsert med järnjungfrun. På onsdag kväll smäller det på O2 World, det blir den första av tre spelningar den här sommaren. Om en dryg månad är det Malmö och några dagar senare en grand finale på Friends arena i Stockholm.
 
 
Efter att ha styrt med flyg, boende och andra administrativa saker har det inte riktigt sjunkit in än. Men nu kommer peppen så sakteliga: VI SKA SE MAIDEN OM NÅGRA DAGAR! Efter att ha sneglat lite på setlisten kan jag konstatera att det kommer att bli en grym konsert.
 
Det blir förresten det tredje landet förutom Sverige som jag ser dem i. Det ska bli spännande hur tyskarna står sig i jämförelse med andra publiker. Av vad jag har upplevt så har Sverige bäst publik, Finland typ lika bra och norrmännen var en fruktansvärt tråkig publik.
 
Upp till bevis Tyskland!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: