satanindistortion

Dexter - The end

Kategori: Allmänt

Så var då slutet här. I åtta säsonger har vi fått följa Dexter och hans dubbelliv. Å ena sidan blodanalytiker på polisens mordrotel, å andra sidan seriemördare. Seriemördare med en tvist kanske ska tilläggas, de som hamnar i Dexters "kill-room" är de som förtjänar det. Bovar och banditer som undkommit lagens långa arm.
 
Jag har själv följt serien sedan starten 2006. Den har varit något ojämn, det har varit några ointressanta säsonger, men också några fantastiska. Vi har också fått lära känna en hel del färgstarka karaktärer. Men sen gårdagens säsongs- och seriefinal så är det alltså slut.
 
 
Jag ska inte spoila slutet, men jag måste i alla fall säga att jag är halvnöjd. Hela åttonde säsongen har varit sådär, den har varit för splittrad. Det har hänt väldigt mycket saker, stickspår som har gått vidare i nya saker hela tiden. Jag hade hellre sett en tydlig antagonist genom hela säsongen som det har varit tidigare.
 
Själva slutet är visserligen ett bra, men kunde kanske utförts lite bättre. Och egentligen kunde det fått vara ännu lite mörkare. Inte för att det är något happy end nu, men man kunde skruvat till det lite till.
 
Ja, svårt att säga mer utan att spoila. Men, bra ändå att få till en avslutning, åtta säsonger är långt nog för en serie. Och om du inte har sett serien, gör det! Det är en av 2000-talets bästa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: