satanindistortion

Lars och Papa

Kategori: Allmänt

 
Har lyssnat igenom Lars Winnerbäcks nya två gånger nu och konstaterar att det finns en hel del bra låtar men ingen som sätter sig direkt, förutom kanske singeln Utkast till ett brev som jag gillade första gången jag hörde den. 
 
Det känns som en platta som behöver lite tid att växa. Men låtar som Vem som helst blues och Skolklockan är ju riktigt bra låtar förstås, och fint att höra Thåström i Gå med mig vart jag går (även om jag mest tänker snapsvisa i refrängen: "Nu tar vi den, nu tar vi den, nu tar vi den...")
 
Dagens roligaste nyhet är annars att Ghost ska ut på skandinavienturné (minus Danmark av någon anledning). Det är första gången de gör en ordentlig turné i Sverige och bland annat ska Norrköping, Örebro och Gävle frälsas. Ska bli spännande att se om de drar mycket folk även på de mindre orterna, men det skulle inte förvåna mig om det blir fulla hus rakt av.
 
Det allra roligaste är kanske att de tar med sig lokala förmågor på det uppochnervända korståget. Night från Linköping och Dead Soul från Norrköping/Linköping. 
 
 
Dead Soul, med bland andra Niels Nielsen, har värmt för Ghost flera gånger tidigare. Kallades "det bästa som hänt musik-sverige sedan Ghost" av Martin Carlsson i Expressen efter förbandsspelningen på Tyrol.
 
 
Night lär gå hem hos Ghost-publiken med sin Judas Priest/Saxon-hårdrock. Den här turnén kan förhoppningsvis ge dem en bra skjuts i karriären.
 
Nu är bara frågan hur många spelningar man ska se. Det vore ju lockande att gå både i Norrköping och sen Stockholm dagen efter. Klart är i alla fall att December blir en bra konsertmånad, med Satyricon också!
 
 
 
Idag går tankarna också till Kristian Gidlund och hans anhöriga, Kristian förlorade kampen mot cancern igår. En lysande musiker och skribent som har gått ur tiden alldeles för tidigt.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: